2024年5月の記事一覧
When is your Birthday?
When is your birthday?
As part of Unit 2 in Funglish class, students made their birthday cards and birthday calendar. The students participated in pair interviews with their friends asking and answering “When is your birthday” and “What do you want for your birthday?” The fifth graders answered cheerfully. They can already say “I want smartphone”, “I want pets.” And “I want money.”
Funglish 授業のユニット2で、生徒たちは誕生日カードと誕生日カレンダーを作りました。
友達同士で「誕生日はいつ?」「誕生日にほしいものは何?」と英語で尋ね合い、楽しそうに答えていました。「スマホがほしい」「ペットがほしい」「お金がほしい」など、もう言えるようになっています。
After the interview, each student stood up to put their cards on the birthday calendars. We put the birthday calendars on the bulletin board for both classes to see the birthdays of each student. This may start a new friendship between students.
お互いに質問し合った後、自分のカードをバースデイカレンダーに貼り付けました。できあがったバースデイカレンダーは、両クラスの生徒たちが見られるように、ファングリッシュ教室横の壁に掲示しました。これをきっかけに、新しい友達関係が始まるかもしれませんね。
I can introduce myself in English.
英語で自己紹介ができました!
Grade 2 students had their first English lessons. They have learned how to introduce themselves using English sentences. 2年生は、今年度最初の英語の授業がありました。今回のテーマは、英語を使った自己紹介の仕方です。
The students enjoyed Amy sensei’s quiz, which they participated very well. They can also name different colors in English and include this on their introduction. エイミー先生クイズもとても楽しみ、積極的に参加できました。The students already know how to say “Hello! My name is _______ and I like _________ and Nice to meet you. また、様々な色の名前を英語で言い、それを自己紹介の中で使うこともできました。「こんにちは! 私の名前は○○です。〇色が好きです。よろしくお願いします。」今はもうこれを英語で言えます。
To familiarize more the target sentences, the played Elbow Touch Race and Train Janken. Students had fun with these activities while learning. We are looking forward to the next English lessons with them.さらに、もっと上手に言えるようになるため、『エルボータッチゲーム』と『トレインジャンケン』をやってみました。こうした活動に楽しく取り組みながら、学びをすすめています。次の英語の授業も楽しみです。
Speech Challenge Unlocked!
Speech Challenge Unlocked!
スピーチにチャレンジしました!
5th grade students has overcome their shyness and nervousness. They impressively delivered their speech with loud and clear voice, beautiful smiles, good eye contact, and nice gestures.
5年生は恥ずかしさや緊張感を克服し、堂々とスピーチを行うことができました。声も大きく明瞭で、アイコンタクトもジェスチャーもとても上手に行い、おまけに素敵な笑顔を見せることもできました。
They shared very interesting information about themselves. They were very successful in letting the JTE and Japanese English support to remember them.
互いについての面白い情報を共有できたばかりでなく、このスピーチを通じて日本人英語教師や支援員の先生にさらに印象深く覚えてもらうことができました.
This is their very first presentation as grade 5 students and we are very happy that they worked very hard for their speech.
今回が5年生になって最初の発表でしたが、本当に一生懸命取り組んでくれたので、私たち教師全員、大変うれしく思っています。