ブログ

2024年2月の記事一覧

ひらめき Who is your hero???

Students from Grade 5 had the chance to watch a video from the Philippines. The student listened eagerly to some Filipino students talking about their heroes. Students were amazed of the fact that they are watching a video from the Philippines and amused by the occupations of their heroes.

5年生の子ども達は、フィリピンの子ども達が送ってくれたビデオを見る機会がありました。みんな熱心に、フィリピンの子ども達のヒーローの話を聞いていました。中には聞いたこともないような職業の名前が出てきたので、驚いた様子でした。

At the end of the video, students were asked who are their heroes. Having the students watch some videos from different countries can help them learn about different cultures and different people. We are looking forward to their creative presentations about their heroes. 花丸  

 

ビデオの最後には、フィリピンの子ども達が5年生に向けて、ヒーローは誰か問いかけていました。子ども達が色々な国の映像を見ることは、色々な文化や、人柄を知る良い機会になります。みんなのヒーローの紹介がとても楽しみです。花丸

ハート My Original Parfait!

Original Parfait

オリジナル パフェ作り

4th graders learned and mastered the names of different fruits and flavors in English and played fun and exciting games.

4年生はゲームや活動を通じて、果物やアイスのフレーバーの種類などを学習しました。

They also had " shopping time" activities wherein they played the role of customers.

その後、買い物の仕方を学んで(写真や絵でできた)果物やアイスを買いました。

They were able to speak useful English by buying the fruits and flavors for their original parfait.

オリジナルパフェを作るために、役に立つ英語表現を覚えて、話せるようになりました。

They were also energetic as they presented their colorful and extra flavorful parfaits.

最後に自分の作ったパフェを紹介しました。

 It is very fulfilling to see them enjoying the Funglish activities. Well done students. 花丸

とても充実したファングリッシュの時間でした。みんなよくがんばりました。

ハート Say Thank You in a Creative Way 

Say Thank You in a Creative Way 

ありがとうを伝えよう

Grade 3 students were all smiles as they exerted effort in making their “Thank you” card.

3年生はみんなで楽しみながら「ありがとうカード」を作りました。

They got to use their chosen shapes and colors and made the most out of these to create an interesting card.

The students have shown off their ideas and creativity in making colorful and wonderful cards.

自分の好きな形や色を選んで、カラフルですてきなカードを作りました。

 It is very exciting to watch as they present their cards to the class.

子どもたちがクラスのみんなの前でカードを見せながら発表する様子はすばらしかったです。

Parents were happy to see their children present and talk about their “Thank you” cards.

All we can see is the warmth and proud smiles as the parents watch them share with the class.

授業参観で来られた保護者のみなさん、お子さんの発表の様子を見てくれてありがとうございました。

 

This activity has taught the students how to appreciate and be thankful to the people around them.花丸

この学習で、周りの人に感謝を伝える方法が分かったと思います。

にっこり Season to be Happy

5th graders creatively made a presentation about their favorite season and the events they celebrate during their favorite season.

5年生は、自分の好きな季節や行事を英語で紹介しました。

They happily shared the things they do during different Japanese events and seasons.

色々な日本の行事や、季節についてお互いに知ることが出来たようです。

During their presentation, it was very evident how confident they were.

発表の時には、みんな自身を持って紹介していました。

They had a loud and clear voice. They maintained their eye contact with their audience. It gave us a warm feeling even in this cold season as we watched their presentation.  Well done students!花丸

はっきりとした言い声で、アイコンタクトを意識し、とても温かい雰囲気で発表を終えることが出来ました。花丸

花丸 What's your best memory?

What's your best memory?花丸

あなたの一番の思い出は?

6th-grade students did an excellent presentation by showing us their best memory in elementary school. 

6年生が小学校生活で一番の思い出を、発表しました。すばらしい発表でした。

During the presentation, most students in both classes followed the criteria for presentation: loud and clear voice, eye contact, gestures, correct pronunciation, and confidence.

子どもたちは、はっきりした声で、目を見て、ジェスチャーをつけて、正しい発音で、そして自信をもって発表していました。

It's overwhelming to see them speaking English with confidence. 

本当に自信をもって発表できました。

Level-up challenge was enjoyed by everyone where students presented online.

6年生は教室にいる二人のALTに向けて発表しましたが、他の子どもたちは、その発表をファングリッシュルームでオンラインで見ていました。

They showed their English speaking skills and presented with smiles on their faces.

みんな笑顔で、今までよりレベルアップした発表でした。

We hope to see these students soar higher and to be more exposed to English-speaking activities in their junior high school.

子どもたちが、中学校で、もっと上達し、もっと英語を話せるようになることを期待しています。

 Good job everyone!

みんなよくできました!ハート